Marcela nedávno oslávila svoj 500-stý tréning od kedy začala cvičiť v CrossFit Proton. Tento fakt len svedčí o tom, že cvičenie sa stalo neoddeliteľnou súčasťou jej života a dokáže túto aktivitu vybalansovať s prácou aj rodinou. My sa tešíme, že neprestala chodiť na tréningy ani počas tehotenstva a veríme, že jej nadšenie pre CrossFit vydrží ešte veľmi dlho. Trochu sme ju vyspovedali, aby ste sa o nej dozvedeli viac aj vy.

Povedz nám niečo o sebe.
Máme Jerguša, čiže voľný čas mimo cvičenia a práce (a domácnosti v mojom prípade :)) venujeme s Petrom najma jemu. Naše pracovné týždne sú rýchle, myslím, že fakt máme čas len na základný servis, víkendy sa snažíme čo najviac oddýchnuť (od práce) a tráviť čas vonku.  Rada cestujem, zdolávam kopce… Predpokladám, že keď sa nám narodí nový syn, čas pre seba bude vzácny :).

Venovala si sa nejakej aktivite pred tým ako si začala cvičiť u nás?
Veľa som behala (crosscountry), nejaký čas som robila kick box (dva roky cca).

Prečo si začala s CrossFitom?
Hľadala som náhradu za box, myslím, že CrossFit bol náhoda. Predtým, než som začala, som o ňom vedela len úplné minimum.

Prečo práve CrossFit Proton?
Náhoda – naozaj. Začala som v júni a na predchádzajúce Vianoce som od niekoho v rodine dostala permanentku na CrossFit do iného CrossFit boxu, ktorú som nevyužila :), lebo som sa hanbila ísť tam… Alebo niečo podobné – inak mám ju ešte, ak by niekto chcel :D. Proton som vygooglila a bol blízko miesta, kde bývame. Basic bol hneď na druhý deň, ako som sa ozvala, čiže som nemala čas na rozmýšľanie :).

Významný moment tvojej CrossFit kariéry, ktorý sa ti vryl do pamäte?
:) hmmm… Ani neviem… Tešila som sa, keď išli prvé TTB a kippované zhyby… Pre mňa je tréning taký ten dobrý čas dňa, keď Ti niekto presne povie, čo máš robiť, je to ťažké, Ty sa snažíš urobiť čo najviac, najrýchlejšie a tak.. A trpíš.. A potom Ti je chvíľu dobre :) čiže každý HERO WOD je pamätný :).

Aký je tvoj najobľúbenejší a najmenej obľúbený pohyb / lift?
Teraz sú pre mňa extra ťažké DU, angličáky – aj predtým boli, ale teraz ešte viac. Mám rada dlhé wody, také, kde sa strieda viac typov pohybov – v “šprintoch” začínam fungovať v poslednej polminúte :). Zmenila som postoj k vzpieraniu, teraz stagnujem, ale bola som na pár cykloch vzpierania pred tým, než som otehotnela, a šla by som aj na ďalšie, lebo si myslím, že práve tie ma posunuli dopredu.  Mám teraz trocha iný pohľad na pohyby/lifty/wody – skôr to beriem tak, že som rada, že to ešte môžem/vládzem spraviť :) čiže vsetko, čo stále ide, je dobré :).

Ovplyvnilo to, že cvičíš CrossFit, tvoj bežný život?
Jasné –  som ako Jehovista, každému, kto len okrajovo otvorí tému šport, rozprávam, aké je to super a ako musí prísť cvičiť :). A inak … Mám rada ľudí v gyme, tréning je súčastou tej dobrej každodennej rutiny. Momentálne sa napríklad spolieham na to, že budem silnejšia a tento druhý pôrod zvládem lepšie ako pri Jergušovi.

Máš nejaký konkrétny cieľ, ktorý chceš dosiahnuť? V rámci gymu alebo aj mimo neho?
Teraz to vidím tak, že by som chcela chodiť na tréningy a robiť plnohodnotne WODy tak, ako sú postavené (alebo len s malými upravami) tak dlho, ako to len bude možné a potom, keď sa narodí dieťa, chcem mať dosť odhodlania vrátiť sa spať a dostať sa aspoň na tie časy/váhy/úroveň skills, ako som bola niekedy v 2016.

Aďa