Bolože to smutných tváričiek minulý víkend, keď sa Vám nepodarilo premiestniť vysnívanú váhu vrámci druhého Open workoutu. Každý druhý z Vás mal zrazu pocit, že nevie cleanovať a bol rozhodnutý, že s tým musí niečo spraviť. Týždeň prešiel a na cleany ste zabudli, lebo teraz chcete všetci vedieť muscle up…

Ak by sa však predsa len medzi Vami našli takí, ktorých cleany ešte stále vo snoch mátajú, mám pre Vás dobrú správu. V nedeľu môžete spraviť prvý krok k ich zlepšeniu, teda samozrejme ak sa bavíme o squat cleanoch. Ja som na ne myslel už od prvého slova „clean“, len potrebujem mať istotu, že ich máte v hlave aj Vy. Teraz sa môžeme pohnúť ďalej a svoju pozornosť by ste mali upriamiť na prvé slovo spojenia „squat clean“.

Áno, je ním práve squat, konkrétne front squat. Ja viem, že niektorí z Vás majú veľmi silnú predstavivosť a možno ich ako prvá voľba napadol „back squat“, no skúste v tej svojej bujnej fantázii prehrať ako by ste činku jedným súvislým pohybom premiestnili do „back squatu“, bez pomoci stojana frajeri?! A opäť môžeme ísť ďalej…

V nedeľu tých front squatov nebude málo, dalo by sa povedať, že viac než dosť, no aj napriek tomu by to mali byť ťažké drepy, presne tak ťažké aby ste si pri tretej desiatke povedali, že chcete ísť domov, k maminke pod sukňu, alebo sa ockovi vyplakať na rameno (pozor aby ste si to nepomýlili). Každopádne práve ten objem zabezpečí to, že Vaše nohy budú silnejšie a Vaša front rack pozícia stabilnejšia a odolnejšie, a presne to pri squat cleanoch potrebujete najviac.

5×10 Front Squats

Tento drill si budete môcť zajtra vyskúšať a zistíte aká dôležitá je pri front squatoch, squat cleanoch, ale aj power cleanoch správna pozícia chrbta.