1) Súťažíš proti sebe, nie proti druhým

Keď príde čas workoutu, nemysli silou mocou len na to, že všetko musíš robiť Rx. Alebo, že po dvoch mesiacoch máš byť schopný spraviť 20 a viac kôl Cindy. Maj svoje vlastné tempo. Nechaj, nech si ťa intenzita postupne nájde sama. Je potrebné mať silný základ na to, aby si mohol prejsť na ťažšie workouty. Začínaj s ľahkými váhami, pri každom opakovaní mysli na formu a jej neustále zlepšenie. Neporovnávaj sa stále s ľudmi okolo seba, chceš predsa zlepšovať svoju kapacitu!

2) Nebuď príliš pyšný na to aby si WOD škáloval

Myslíme si, že škálovanie je vyššia forma sebapoznania a úprimnosti k samému sebe. Škálovanie je tak komplexná téma, že je naozaj náročné robiť všeobecný záver. Musíš sa naučiť poznať svoje telo, jeho schopnosti a limity. Najdôležitejšie je však uvedomiť si, že nie je nič lepšie ako používať hlavu a nad cvičením sa vždy pred tréningom zamyslieť.

3) Neboj sa pýtať sa. A pýtať sa na všetko!

Je to tvoj čas, tvoje peniaze a predovšetkým tvoje zdravie. Keď niečomu stopercentne nerozumieš, pýtaj sa. Ak to ešte stále nie je jasné, spýtaj sa znovu. Dôležité je neriešiť stále všetkých okolo ale sústrediť sa na seba. Každý bol raz nováčikom, každý presne vie aké to je.

Čím viac a dlhšie sa budeš niečomu nepríjemnému vystavovať, tým menej to bude nepríjemné. Budeš silnejší, budeš mať lepšiu aeróbnu kapacitu ale hlavne budeš psychicky odolnejší.

4) CrossFit nie je všetko

CrossFit je silovo kondičný program, ktorý sa sústredí na budovanie celkovej fyzickej pripravenosti človeka. Síce sa rýchlo vyvíja na samostatný šport, to ale neznamená, že to musí byť TVOJ šport. Veľa z nás robí CrossFit práve preto aby mohli robiť v živote všetko čo si zaumienia, aby sa mohli hrať s deťmi na naháňačku, aby si mohli ísť zahrať hokej, učiť sa novým športom. A aby v tom všetkom boli MEGA veľmi TOP.

5) Nikdy to nebude ľahšie, len to bude menej otrasné

Čím viac a dlhšie sa budeš niečomu nepríjemnému vystavovať, tým menej to bude nepríjemné. Budeš silnejší, budeš mať lepšiu aeróbnu kapacitu ale hlavne budeš psychicky odolnejší. Všetky tieto tri aspekty, spolu so skúsenosťami, ti dovolia vedieť, kedy sa máš viac vyhecovať a kedy naopak spomaliť, tak aby si zvládol workout najlepšie ako je možné. Postupne sa naučíš mať rád ten pocit, keď dáš zo seba naozaj všetko a ležíš na zemi hľadajúc svoj dych.

6) Nie každý deň je PR deň

Nepleť si intenzitu s tvrdou drinou. Aj keď máš zlý deň a intenzita tam jednoducho nie a nie prísť, čas strávený v boxe ti, skôr či neskôr, prinesie svoje ovocie. Nepreskoč naplánovaný tréning len preto, lebo sa necítiš tak, že činka bude lietať jedna radosť a budeš najrýchlejší ako sa dá. Necítiš sa v ten deň „silný“ ? OK, uprav si váhu na činke mierne dole, poprípade uprav intenzitu workoutu. Niečo je vždy lepšie ako nič.

7) Nemusíš sa nutne naučiť butterfly kip

Naozaj, myslíme to vážne. Oveľa dôležitejšie je pre teba pracovať na striktných zhyboch, tak aby si vedel spraviť aspoň pár opakovaní so svojou váhou. Ver mi bude to pre teba užitočnejšie investovaný čas ako práve butterfly kip.

8) Vždy tu bude niekto koho chceš dohnať, a vždy tu bude niekto kto chce dohnať teba

Práve to nás poháňa ďalej. A pamätaj si, že je tam vždy niekto kto ťa doháňa. Pracuj na tom nech to má naozaj ťažké.